Photogrammetry In Unity: An Overview via @unity3d

  • Unity 2018.1 でのフォトグラメトリーの概要の動画です.

 

簡易メモ

スケジュール

機材の例

  • フルサイズのカメラ ( Canon 6D)
  • レンズ : シグマ 24-70mm f/2.8 FX-DG HSM
  • カラーチェッカーパスポート
  • Polarizer : Diffuse albedo 除去用
  • レフ板 : 180x120cm
  • ドローン : DJI drone Phantom 4 RTF
  • PC
    • 32 GB of RAM
    • an Nvidia video card with 4GB of Vram
    • and a hard drive of 2TB.
  • Unity team use
    • CPU intel i7-5960x
    • 64 GB of RAM
    • 980 GTX
    • 2TB hard drive

苦手なもの

  • 揺れて動くもの
  • 光っていたり, 強い反射
  • 液体や半透明
  • 同じ色のもの

条件

  • 天候: 雨が降っていない曇り
  • 指向性がある直接光をディフューザでさえぎる
  • 撮影: 適正露出, f8 でオートフォーカス, シャッタースピード 1/160 より短い, ISO 100
    • カメラのヒストグラムでチェックする
    • 画像間で 90% のオーバーラップ部分

 

  • Raw To tiff
    • “dcraw -v -4 -T *.CR2” (CR2 as RAW format).
      -v: To verbose because the process is long
      -4: To do 16-bit linear format with camera white balance and a gamma at 1
      -T: Write TIFF format
  • Photoshop
    • Open a TIFF in photoshop including the color checker
      ■ Convert the TIFF into 32-bit
      ■ Pick the color of the second grey patch (60%). It is better to use the second patch especially if
      the first is close to 1 (255, 255, 255)
      ■ Close the TIFF without saving
      ■ Apply a batch script to the TIFF folder:
      ■ Convert to 32-bit
      ■ Make a layer with solid color at 0.6, 0.6, 0.6 (60% grey)
      ■ Set the solid color layer to multiply
      ■ Make a layer with the color previously picked
      ■ Set the color layer to divide
      ■ Merge all
      ■ Convert to 8 bit
      ■ Save
      ■ Close

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